Pazartesi, Şubat 09, 2009

Uzlaşan Sürahi ile Siklamen


Bu aralar uzlaşmaya ihtiyaç duyduğumdan olacak Paşabahçe'nin Aşure Kolleksiyonu'ndan en çok 'Uzlaşan Sürahi' dikkatimi çekti. Paşabahçe'nin sitesinden diğer tasarımlara bakabileceğiniz gibi benim son günlerde en çok uğradığım sitelerden biri e-mecmua'dan da kolleksiyonu inceleyebilirsiniz.





Annemin arkadaşı Belkız Teyze'nin gelirken getirdiği siklamenleri çok şık bulmuştum ama ne kadar narin olduklarını tahmin edememiştim.




Dikkat edilmesi gereken noktalar şunlarmış;




* -2 ile 15 derece arasındaki sıcaklıklar uygundur.


* Fazla nemli ve havasız ortam çiçeğin 2 günde bozulmasına neden olur.


* Sularken suyun gövdeye temas etmemesi gerekir.


* Soğanlar sonbahar başlangıcı toprak içinde tutulduysa, toprağı değiştirip yeniden dikilmelidir.



İşten gelince, bişeyler atıştırıp spora gittikten sonra epey uzlaşmaya yakınlaşmıştım, görevlerimi yerine getirmem ile bloga da yazımı yazdıktan sonra uzlaşmak benim için çok daha kolay oldu...